D1 dieselt degelijk door

Zaterdag 26 november speelde VEO D1 tegen de buren uit Zoetermeer, Meervogels D1. Beide teams geleid en gecoacht door Esther. (wel twee verschillende).

De D1 van Meervogels bestaat uit 5 dames en 3 heren waardoor 1 meisje als heertje uitkwam. Sjors speelde die rol overigens heel goed. De wedstrijd begon ronduit saai. Iedereen moest nog even uit de startblokken komen of was (om 11:40u) nog niet helemaal wakker. De wekker ging echter om 11:44 toen Meervogels de 0-1 binnenschoot. Gelukkig ontwaakte de D1 snel en schoot Kelt een minuut later de 1-1 met een “korfloos” boogje binnen. Voor de wissel schoot Sabine Veo op voorsprong en ook nog een kans op een tweede treffer. Na de wissel werd er al snel 4 keer gescoord. Twee keer een fijne doorloop van Inez en helaas ook twee tegentreffers.

Daarna volgende een periode, rond de rust, van ruim een kwartier dat er niet werd gescoord. Stond de wekker niet op snooze? Toch was men goed wakker want er werd prima verdedigd maar Veo lukte het slecht op de bal in het aanvalsvak te krijgen. Het was op de tanden bijten en doordieselen. De keren dat de bal er wel kwam lukte het helaas niet (schot,rebound,schot, vrije doorloop) om te scoren. Vlak voor de wissel maakte Sjors gelijk. Aiaijai..(die hoort niet bij ons). Echter, meer kregen de vogels niet en Veo aanval had de slag opnieuw te pakken. In het laatste kwart werd de wedstrijd heel degelijk beslist met drie extra doelpunten. Het spelletje van Meervogels beperkte zich tot naar voren proberen te komen, niet door de verdediging te komen en daarna snel naar achter trekken voor het schot dat een enkele keer raak was, maar wel verdedigd was. Goed gedaan verdediging, goed gedaan aanval, Goed gedaan D1!.

scoreveloop-veo-d1-meervogels-d1

Geplaatst