De Jubileum Uit de VEO Korf 1975

In de reeks Jubileum uitgaven van ons voormalig clubblad nu iets over 1975. Het blad het ondertussen geen “VEO Gong” meer maar “Uit de VEO Korf”.

VEO bestaat 55 jaar en voorzitter Hans Windemuller heeft zijn bijdrage onderverdeeld in thema’s. 55jaar korfbaldadigheden, 55 jeugdwerk, 55 jaar zelfwerkzaamheid, 55jaar oud en 55 jaar maar springlevend. Zoals gebruikelijk komen ex-voorzitters aan het woord. Aad Bol beschrijft o.a. dat hij in zijn tijd ook dienst deed als mollenvanger en een grappige ontboezeming dat hij nooit in de vele toneelstukken van VEO leden is verschenen maar ondanks dat als voorzitter doorlopend toneelgespeeld heeft. Herman Scheinhart en Gert Zielhuis beschrijven hoe ze VEO in de 70er jaren van een afstandje volgen.

Aris Oosterom is op verzoek de kroniekschrijver ondanks dat hij dat niet wil zijn en somt leuke feitjes en cijfers op en verbind daar rake analyses aan. Veel gebeurd de laatste vijf jaren. VEO verhuist van de Rodelaan naar Westvliet en eindelijk wordt er een eigen clubhuis gebouwd! We groeien, dus er zijn al weer plannen voor uitbreiding hiervan. Hilly Merx beschrijft the-road-to Westvliet via allerlei velden in Voorburg en van houten keet naar een eigen clubhuis.

Elk team is gefotografeerd in 1975 en de foto’s staan in deze jubileumkrant. Helaas is de kwaliteit na stencilen en scannen matig, maar een leuk idee was dat. Tenslotte komen de allerjongsten bij monde va Petra Kuyper aan het woord. Zij is super enthousiast en heeft een mooi slotwoord; “We spelen lekker, zet uw kinderen ook op VEO!”

Veel leesplezier met het lezen van “Jubileum Gong 1975”

Chris Verschoor

*Tot 1970 had ons clubblad de naam “De VEO-Gong” vanaf 1971 “Uit de VEO Korf”. De Gong verscheen maandelijks later kwam “Uit de VEO-Korf” als weekblad uit. Weer later werd dit aangevuld met een VEO-korf maandblad.