De Jubileum Gong 1970

In de reeks Jubileum uitgaven van ons voormalig clubblad zijn we bij iets recentere geschiedenis aangeland. 1970, de kans dat sommige van ons de schrijvers en degene die genoemd worden, kennen wordt groter.

VEO bestaat 50 jaar en een van de oprichters van VEO, J.G.Minkhorst, beschrijft hoe dat ging. Hij doet de volgende zaken uit de doeken:

Waarom heten we eigenlijk VEO?

Waarom hebben we een blauw shirt?

Oud voorzitters komen aan het woord. J. Merx beschrijft een reeks velden waar we speelden. Achter de Delflandschool, Hoeve Ypenburg, Effathalaantje, Sionstraat, Tuinluststraat (Opa’s veldje), Fontyenenburglaan en Rode Laan voordat we op Westvliet belanden. Henk Evers beschrijft zijn tijd op VEO vanaf 1946. Herman Windemuller verhaalt over zijn goede herinnerringen aan het jubileum 10 jaar daarvoor met een jubileum toernooi op sportpark het Loo in 1960. Aad Bol haalt anekdotes aan uit zijn VEO tijd.

We zien het programma van de feestavond met het toneelstuk “Wie kust de mummie” Na het toneelstuk kan er in ons net geopende nieuwe clubhuis op Westvliet gefeest worden. Ans Verschoor schrijft als in 1970 “oudste actieve lid” over haar belevenissen sinds maart 1950 toen ze lid werd. Yvonne Jongeburger (toen Habermehl) komt als een van de jongste leden aan het woord.

Alle bijdrages worden aan elkaar gerijmd dit keer en zijn weer voorzien van tekeningen van Inald Verschoor onder het motto “Geen woorden maar beelden”

Veel leesplezier met het lezen van “Jubileum Gong 1970”

Chris Verschoor

*Tot 1970 had ons clubblad de naam “De VEO-Gong” vanaf 1971 “Uit de VEO Korf”. De Gong verscheen maandelijks later kwam “Uit de VEO-Korf” als weekblad uit. Weer later werd dit aangevuld met een VEO-korf maandblad.