Daan de Groot sluit na dit seizoen zijn korfbal carrière bij VEO af

Daan de Groot zal, na een indrukwekkende carrière van zeven jaar in het eerste team, na dit seizoen zijn korfbalschoenen aan de wilgen hangen. Met meer dan 150 wedstrijden en ruim 600 goals onder zijn riem, is Daan een onmiskenbare kracht in het team geweest. Zijn laatste wedstrijd vindt plaats op 17 juni om 16:00 uur tegen OVVO.

Daan heeft zich sinds zijn toetreding tot VEO 1 ontpopt tot een icoon binnen de club, met het grootste deel van zijn carrière als aanvoerder. In het seizoen 2016/17 leidde hij het team naar de halve finale van de Rijnmond cup. In 2017/18, wist hij met het team het veld- en zaalkampioenschap in één seizoen te winnen. Daan heeft een cruciale rol gespeeld bij de handhaving van het team in de sterke OK poule in het seizoen 2018/19 en de beslissingswedstrijden tegen Valto (19/20) en Vriendenschaar (21/22).

“Na 25 jaar op de korfbalvelden is het tijd om mijn vleugels uit te slaan”, zegt Daan. “Het spelen in de selectie kan ik momenteel moeilijk combineren met mijn jonge gezin. Afscheid nemen van een club die me zo dierbaar is, is een moeilijke beslissing, maar het is nu tijd om mijn aandacht te verleggen.”

Daan bedankt iedereen binnen VEO voor de vele mooie momenten, de constante steun en de vele vriendschappen die zijn ontstaan. “Het is een prachtige reis geweest. Ik zal met trots terugkijken op een fantastische tijd als speler van VEO 1.”

VEO bedankt Daan voor zijn jarenlange inzet, leiderschap en toewijding en wenst hem het allerbeste in zijn volgende avontuur.