Concept team indeling ABCD teams (EF volgt in juni)

Na een periode van voorbereiding, diverse overleggen, gesprekken met èn inschattingen van diverse trainers is de concept teamindeling voor de ABCD jeugd klaar.

Voordat iedereen direct doorscrolt naar de teamindeling hieronder een korte uitleg over de criteria die wij hanteren bij het maken van de teamindeling.

Allereerst de grootte van de jeugdteams: de tc jeugd stond voor de keuze om òf met een beperkt aantal spelers òf juist met meer spelers in een team te spelen. Omdat we het niet wenselijk vinden om met te veel spelers in een team te spelen (omdat je dan weinig speelt) hebben we gekozen voor teams met een beperkt aantal spelers. Veel teams bestaan uit 8 spelers en zelfs één team bestaat uit zeven spelers. Dit betekent dat er vaak een beroep op de leden gedaan zal worden om met een ander team mee te gaan. Ook is het belangrijk dat je zoveel mogelijk bij je eigen wedstrijd bent. We hebben er alle vertrouwen in, dat dat goed zal gaan. We horen graag snel mocht je daar andere gedachten bij hebben.

Dan de samenstelling van de jeugdteams, hierbij hanteren we de volgende uitgangspunten:

• niveau van de speler (dit geldt in ieder geval voor de oudere teams);
  • leeftijd;
  • goede teamcombinaties;
  • verdeling jongens en meisjes;
  • vriendjes en vriendinnetjes (dit geldt meer voor de jongere dan voor de oudere teams).

Door de situatie rondom corona is het hele seizoen anders gelopen dan normaal. Er zijn al veel onderlinge wedstrijden gespeeld, waardoor trainers een goed beeld hebben van spelers van verschillende teams. We hebben daarom ook verschillende trainers hun inzichten rondom het spelniveau gevraagd. Alleen voor de A1 en de A2 zal er in juni een selectie worden gehouden. In het najaar zullen wij ook de teams goed in de gaten houden en vlak voor de aanvang van de zaalperiode deze ontwikkelingen bespreken. Dat kan aanleiding zijn voor een aangepaste teamindeling.

Wij hopen met deze toelichting duidelijk te hebben gemaakt dat wij zorgvuldig met de teamindeling bezig zijn geweest en dat we al veel verschillende mogelijkheden hebben doorgenomen.

Ben je toch teleurgesteld met je nieuwe team – en wij begrijpen best dat dat kan gebeuren – dan is ons eerste advies: ga het gewoon proberen en je zult zien dat ook dat andere team en die andere kinderen moeten wennen en heus aardig zijn.

En mocht je het toch heel moeilijk vinden laat het ons weten, zodat we de indeling kunnen toelichten en kunnen kijken of er iets mogelijk is, of dat er wellicht voor de zaalperiode iets aangepast kan worden. Je kan ons bereiken door een mail aan veo.tcjeugd@gmail.com te sturen.

Teamindeling EF volgt in juni

Momenteel zijn er veel kinderen in de E en F leeftijd die meetrainen, daarnaast is er 5 juni weer een vriendjes en vriendinnetjesdag, waar we hopelijk ook weer nieuwe leden mogen verwelkomen. Aangezien we nog niet weten hoeveel en welke kinderen er daadwerkelijk lid gaan worden, maken we de teamideling van de E en F teams later, maar uiterlijk 20 juni bekend.

Concept teamindeling ABCD

A1 en A2 heren A1 en A2 dames A3