Avanti 3 – VEO 2

Zaterdag avond speelde het 2e zijn voorlaatste wedstrijd van dit zaalseizoen.

Deze wedstrijd ging eigenlijk helemaal nergens meer om. Alleen de eer was vanavond belangrijk.

Dat was, helaas, ook wel zichtbaar. Twee wedstrijden geleden ( vorige week was Veo vrij) stond het 2e nog bovenaan. Tegen Oranje Wit kwam de ommekeer. Daar in Dordrecht werd verdiend verloren van een titelkandidaat. Vandaag was hier niets meer van te merken en te zien. Het was de bekende kaars, die langzaam in het team doofde. En wat zeker in het hele seizoen meespeelde is het feit dat er elke week in een andere samenstelling wordt gespeeld. Soms noodgedwongen en soms omdat er spelers reserve moeten zitten bij het 1e. Zo ook deze zaterdag, want het 1e moest naar Middelburg. Wanneer je tegelijk speelt is dit een probleem. Veo 2 speelde niet goed. Dat was wel duidelijk. Avanti speelde meer gedreven en scoorde ook makkelijker dan Veo. Weer zie je dan dat er eerst naar de scheids gekeken word ipv naar het eigen spel. De scheidsrechter zag bijvoorbeeld een overtreding niet, omdat hij mee wilde lopen met het uitverdedigen van Veo. Avanti stak daar een handje tussen. Boos op alles zijn en omdat het gewoon niet lukte. Verkeerde passes en onderscheppingen tot gevolg. En Avanti………..zij speelde gewoon en scoorden wel. De uitslag doet er niet toe. Het was gewoon jammer!!

Gelukkig kon ik wel blij zijn van het eindresultaat van Veo 1. Gewonnen in het verre Middelburg van een moeilijke tegenstander, waar thuis nog van verloren was. Maar in het verleden heeft Veo 1 daar in Zeeland altijd wel goede resultaten neer gezet, kan ik mij herinneren. En misschien wel door een sterke bezetting op de bank. Want met elkaar bereik je heel veel. En gezien de uitslagen van zaterdag was dit een hele lekkere overwinning. Gefeliciteerd!!  As zaterdag in ons eigen Essesteijn de laatste wedstrijden. Komt u ook??

JP