A junioren behalen 2e plaats op het NK indoor beachkorfbal

Afgelopen weekend is een delegatie samengesteld uit zowel de A1, A2 en A3 afgereisd naar Aalsmeer voor het NK indoor beachkorfbal. Alhoewel het weer dit weekend ook wedstrijden op het echte strand had toegelaten zat de sfeer in het leuk aangeklede ‘the beach’ er goed in.

Met beachkorfbal wordt 4 tegen 4 gespeeld op 2 palen, mag na een overtreding of doelpunt direct doorgespeeld worden en is een schot uit beweging nooit verdedigd. Dit maakt het tot een zeer snel en loodzwaar spel. Met bloedsnelle counters, fabuleuze one-handers en snoeiharde blocks was elke wedstrijd een spektakel om te zien. Met veel overwinningen binnen onze twee teams (waarin iedereen rouleerde) werd duidelijk dat onze delegatie nog wel eens zou kunnen stunten in Aalsmeer. Na de poelfase had 1 van onze twee ingeschreven teams kans om Nederlands kampioen te worden in de laatste knock-out ronde tegen KVA. Alhoewel ik VEO inventiever en speelser vond in zijn aanvallen heeft KVA de winst gepakt, onder meer vanwege het sterke afstandsschot.

Met veel plezier en zelfs de 2e prijs op zak was het een erg gezellige en fanatieke invulling voor dit competitie loze weekend (voor de A1 en A2).

Een hoogtepunt was deze one-hander:

GOAL!:

Freeball!