Wedstrijdverslagen zaterdag 8 april: C2, E1, VEO 4

Futura C2 – VEO C2

door Harry Meijer

Zaterdag ging het team van Coaches Menno en Ricardo naar de velden van Futura, vlak bij de Laan van Meerdervoort in Den Haag. Het werd een wedstrijd met veel mooie momenten en aantrekkelijk spel van VEO.

In de eerste minuut werd VEO verrast door een tegengoal, 1-0 voor Futura. Bijna direct maakte Naomi de gelijkmaker, met een fraaie doorloop. VEO koos verder voor de aanval en even later zette Malou een afvangbal om in een mooi afstandsschot, 1-2.

Een strafbal voor Futura brengt de stand op 2-2. Kasper maakt daarna al snel een fantastisch afstandsschot en zet VEO weer op voorsprong, het is 2-3. Met een goede organisatie, draaien en goed samenspel weet VEO steeds weer kansen te creëren. Amber brengt de score op 2-4. Maar even later brengt Futura met een mooie actie de stand weer op 3-4. C2 moet bij de les blijven.

Het vak met Rick, Amber, Lucas en Malou maakt een paar mooie opzetjes die net goal missen. Maar de blijvende inzet word beloond als Malou een bal onderschept en pijlsnel speelt op Rick die de kans omzet in 5-3! In het andere vak wordt ook goed gecombineerd, een aanval via Marit, met aangever Julian wordt door Sven afgemaakt met een doorloop: 3-7. Even later valt de 3-8 door een mooie actie van Lucas. VEO blijft sterk spelen en scoren. Door goed afvangen en uitverdedigen/onderscheppen weten ze veel extra kansen te creëren.

Ook Futura scoort echter nog een keer. Op de foto een succesvolle doorloper van Rick, aangespeeld door Malou. De laatste punt is voor VEO als Amber wordt geblokt in haar doorloop. Met het strafschot zet ze de eindstand op 4-12.

VEO E1 – KZ Danaïden E4

Door Theo van der Plas, pappa Willemijn

9:30 klinkt thuis op sportpark Westvliet het fluitsignaal. Onze dames spelen goed over. Ook de tegenstander zit goed in de wedstrijd. Het tempo ligt hoog. Van de zijkant volgen instructies. Helaas na ruim 4 minuten 0-1. Af en toe moeten er in deze helft veters worden gestrikt. ”Kom op Veo nu jullie weer”, klinkt het van de kant. Na 10 minuten klinkt het fluitsignaal: Korte pauze.

In de volgende kwart volgen weer aanwijzingen. Goed zo Veo, in de 13e minuut 1-1. Er wordt goed overgespeeld en fel gestreden om de bal, al snel volgt 1-2. In de 15e minuut volgt de 2-2. In de 16e minuut krijgt Veo een strafworp mee, stand 3-2. Daarna volgt de RUST.

In het begin van de tweede helft is onze tegenstander veel aan de bal. Veo moet volop in de verdediging. KZ – danaïden krijgen veel kansen. Het is spannend. Bij de korte pauze is het nog steeds 3-2. De coaches moeten even pep tolk houden.

Het fluitsignaal voor de laatste 10 minuten klinkt. We zijn benieuwd hoe de wedstrijd  afloopt. In de vijfde minuut van deze kwart volgt helaas 3-3, Pff gelukkig volgt al snel 4-3. Het is een leuke wedstrijd. Veo krijgt nog een paar leuke kansen. In de 7e minuut wordt het 4-4, spannend. Al snel wordt het 4-5 en nog 2 minuten te gaan! Onze dames maken het spannend, gelukkig wordt er nog een keer gescoord 5-5. Het wordt nog een spannende laatste minuut. ”Veo, Veo, Veo” klinkt het van de kant. Het eindsignaal klinkt. Applaus van de kant volgt. Het waren spannende laatste 10 minuten, vooral aan de kant. Het was een leuke wedstrijd met een terechte uitslag.

In vergelijk tot de mud-run van vorige week zijn alle dames nog zonder modder. Jammer dat je op kunstgras niet smerig wordt😉.

VEO 4 verliest in moeizame wedstrijd van KCC 6

Door Ricardo Muyres

Na het verlies van vorige week tegen toekomstig kampioen Weidevogels 3, moet VEO 4 zich focussen op de tweede plaats (welke ook recht geeft op directe promotie). Afgelopen zaterdag trof VEO een van de concurrenten voor deze tweede plek, namelijk KCC 6 uit Capelle. Aangezien VEO een voorsprong van drie punten heeft op KCC en de uitwedstrijd al in winst had omgezet, was iedereen in volvertrouwen dat ook de thuiswedstrijd gewonnen zou worden.

In het begin van de wedstrijd gingen de teams gelijk op. Het was echter KCC dat als eerste de korf wist te vinden, waar VEO verzuimde om de kansen te benutten. Het spel van VEO werd ook steeds moeizamer waardoor KCC kon uitlopen tot een voorsprong van vier punten. Rond de rust kende VEO een goede opleving waardoor het verschil werd teruggebracht tot één punt (7-8). Deze opleving bleek helaas van korte duur, want al snel wist KCC het gat weer groter te maken. VEO kreeg nog voldoende kansen om in te lopen, maar het had veel moeite om de korf te vinden. En de vele ballen die op het laatste moment uit de korf draaiden werkten ook niet echt mee…. Dit leidde uiteindelijk tot een eindstand van 10-13. Ondanks dit verlies staat VEO nog steeds op de felbegeerde tweede plaats. KCC is nu tot op een punt genaderd, terwijl ook Nexus 2 maar een punt achter VEO staat. Zij zijn ook de eerstvolgende tegenstander voor VEO 4 op 15 april op Westvliet. Alle support is welkom deze wedstrijd wel tot winst om te zetten!

wedstrijdverslagen kunnen per e-mail worden aangeleverd: luuk@neureka.nl.                             Graag in een Wordbestand met datum en teamnaam.  Foto’s kunnen ook (een paar).       deadlines: zaterdag 19 uur. zondag 18 uur en dinsdag 18 uur.