Wedstrijdverslagen Zat. 15 april: D1

D1 lijdt, staat weer op en leidt

Door Lukas

Op deze stille zaterdag reizen de pupillen naar het oosten waar ze op het mooie sportcomplex van Tempo uit Alphen aan de Rijn worden ontvangen. Soms maakt het zonnetje een welkome opwachting langs de lijn, maar een venijnig windje maakt het toch best koud.

De wedstrijd tegen Tempo D2 begint  met een stip. Sabine schiet raak en het staat 0-1.

Alle Tempo spelers zijn langer dan hun directe tegenstanders. Alleen Kelt wint qua lengte. VEO speelt niet goed, Sabine heeft een super lange bewaakster die alle afvang pakt en de wind beïnvloed de weinige doelpogingen. Er begint een fase van de wedstrijd die pas bij de rust met de uitspraak ”pfff, en dan krijgen we ook nog een tweede helft” zal worden beëindigd. Tempo scoort 2 keer en ook VEO scoort nog 2 keer via Mees en Inez. We gaan de rust in met voetbaluitslag 2-3.

In de kleedkamer spreekt coach Esther de groep ernstig toe; dit lijdzame spel moet anders. Het roer moet om. Het risico is groot dat Tempo het initiatief neemt en VEO als spotkoning wordt weggeleid. Terwijl Tempo staat te trappelen om het spel te hervatten, laat VEO op zich wachten. Als de jonge scheidsrechter de ploeg gaat halen, komen er ernstige gezichten naar buiten. Hoe gaat dit verder?

Tempo scoort vrij snel 3-3. Oei, dat zal niet de bedoeling zijn geweest van de preek in de pauze. Zal Tempo op voorsprong gaan komen?

Na 5 minuten gaat het gelukkig ook echt anders. Esther zet VEO weer op voorsprong en Kelt vergroot de winst naar 4-7 met 3 doelpunten in 9 minuten. VEO herrijst en laat de voorsprong niet meer los. Na de rust weet ook Mees er weer een mooi afstandsschot in te leggen en resulteert het vastpakken van een doorgebroken Deborah in een strafworp die door Inez wordt verzilverd. Voor de rest helaas alleen molentjes in onze aanval. Ook Tempo scoort nog 2 keer in de slotfase. Eindstand 7-9. En omdat onze pupillen als enige hun eerste twee wedstrijden hebben gewonnen, leiden ze in de poule. Goed gedaan D1, Vrolijk Pasen en alvast een fijne meivakantie toegewenst!

Esther zet VEO weer op voorsprong.
Kelt helpt D1 weer terug op weg met een hattrick.

wedstrijdverslagen kunnen per e-mail worden aangeleverd: luuk@neureka.nl.                             Graag in een Wordbestand met datum en teamnaam.  Foto’s kunnen ook (een paar).       deadlines: zaterdag 19 uur. zondag 18 uur en dinsdag 18 uur.