wedstrijdverslagen van zaterdag 28 januari 2017

D1, E1

VEO D1

Roestig!

De D1 moest vandaag tegen Meervogels in Zoetermeer. Op 26 november heeft VEO deze tegenstander al eens ontvangen in Essensteijn en werd er met 7-4 gewonnen. Meervogels heeft gedurende de gehele poule nog niet kunnen winnen en staan stijf onderaan. Toch is het een ploeg die VEO niet zo goed ligt.

“Zaterdag gehaktdag” stond er op een spandoek in de zaal waar de wedstrijd werd gespeeld en het was inderdaad fijn geweest als het doelsaldo een beetje werd opgekrikt gezien het feit dat VEO gelijk staat met de koploper, maar de ploeg lukte het niet om te scoren. Meervogels scoorde ook niet dus de schade bleef beperkt.

Maar onze pupillen stonden de gehele eerste helft achter en ging de thee in met een 3-2 achterstand. Wat is er aan de hand? Misschien wel door het wel heel slome tweewekelijkse speelschema dat de KNKV heeft gepland, lijkt de ploeg een beetje roestig en wanordelijk.

Gelukkig hebben we Sabine! De WD40 van de D1. Na het fluitsignaal van de tweede helft en het openingsdoelpunt van Pepijn, legde deze dame er (na fijn aangeven) achter elkaar 3 doorloopjes in. Toevallig was Sabine ook de enige die vorige week een wedstrijdje had gespeeld dus mischien was dat wel de reden waarom zij als eerste uit de winterslaap ontwaakte.

Tja de pot was weer gered.  Meervogels bleven een beetje hangen en scoorde nog slechts 2 maal. Uiteindelijk werd door VEO gewonnen met 7-5, bijna dezelfde uitslag als in november. Ondanks de roestige start toch weer boven gekomen en gewonnen. En dat is natuurlijk wat telt!

VEO E1

ODO E5-VEO E1, wat een spannende wedstrijd!!!

Zaterdagochtend 10 uur, klaar voor vertrek naar Maasland. De dames uit de E hebben vorige keer maar net verloren van ODO, en beide teams delen de 2e plek in de poule, dus het belooft een spannende wedstrijd te worden. Helaas is coach Suzanne er vandaag niet bij.

Na een uitgebreid inschieten en warmlopen zijn de dames er klaar voor.

Helaas voor het publiek starten de meiden niet zo fanatiek en kijken ze na 10 min al tegen een 2-0 achterstand aan. Kansen zijn er zeker, er wordt weer goed geoefend op de doorloopballen, maar helaas zonder resultaat.

Bij de rust staat het team al met 3-0 achter, maar eerlijk is eerlijk, wel verdiend door de tegenstander.

Na de rust komt gelukkig de spirit weer beetje bij beetje terug bij de dames, maar toch maken de tegenstanders 4-0.

Wat Sannah gezegd heeft tegen de dames voor de laatste 10 min gespeeld gaan worden weten we nog niet, maar er staat ineens een heel ander team. Vol felheid en gedrevenheid, op zoek naar het doelpunt wat 5 minuten voor tijd dan eindelijk valt. Het publiek is zo blij, dat de eer in ieder geval gered is, en het is ook zeker verdiend dat ze minimaal 1 keer scoren gezien het spel.

De dames leven helemaal op en zo valt het ene na het andere doelpunt en met nog minder dan 1 minuut op de klok staat het ineens 4-4. Sannah schreeuwt haar longen uit haar lijf dat de dames nog 30 seconden boven op hun tegenstander moeten zitten en jawel, de wedstrijd eindigt in een gelijkspel!

Poeh, poeh, dat was slecht voor ons hart al die spanning in de laatste 5 minuten maar de dames krijgen een welverdiend applaus!!!

Komende week weer goed trainen, want volgende week staat de wedstrijd tegen de koploper op het programma, thuis in Essensteijn. Als de dames dan net zo spelen als nu de laatste 10 min….

wedstrijdverslagen kunnen per e-mail worden aangeleverd: luuk@neureka.nl.  Graag in een Word-bestand met datum en teamnaam.  Foto’s kunnen ook (een paar).       deadlines: zaterdag 19 uur. zondag 18 uur en dinsdag 18 uur.