Wedstrijdverslagen van de D-jeugd.

Voor Veo D2 stond afgelopen zaterdag de uitwedstrijd tegen Avanti D2 op het programma, een team dat al een overwinning had. Maar dat is natuurlijk geen reden voor paniek, maar paniek leek er toch wel een beetje in te zitten bij Veo D2. Na een matige eerste helft hebben ze een achterstand van 2-0 rechtgetrokken naar een prima overwinning van 2-5 en de tegenstander de tweede helft op nul goals gehouden. Een goede prestatie van het hele team en een lekker begin van het zaalseizoen!

Thuis in onze eigen vertrouwde hal Essesteijn mocht de D3 het opnemen tegen onze buren van Lynx D1. Dit was voor een tweetal spelers (Lisa & Lucas) hun eerste officiële korfbalwedstrijd. Dit ging uiteraard nog niet helemaal vanzelf maar met een hard schreeuwende inval coach (Remco) en een hoop inzet van alle spelers leverde dit een mooie en verdiende 4-3 overwinning op.

De D4 begon de competitie met een thuiswedstrijd tegen Fortuna D5. Na een snelle achterstand in de eerste minuten van de wedstrijd nam onze D4 de wedstrijd stevig in handen wat bij rust resulteerde in een prachtige 10-2 voorsprong voor onze jongste D pupillen. Dit met snel en goed samenspel waarbij er een paar prachtige doelpunten tussen zaten.

Nadat de coaches in de rust nog wat kleine verbeterpuntjes hadden aangestipt begonnen we aan de 2de helft. Waar de coaches dachten van nog meer mooi samenspel te kunnen genieten vonden de spelers het wel best en namen de vrijheid om wat te gaan freewheelen. Dit resulteerde in een matige 2de helft en een 14-5 eindstand.

Niettemin waren de coaches over het geheel tevreden en beginnen de trainingen steeds meer zijn vruchten af te werpen.

Voor alle D teams geldt deze week weer hard trainen en dan op naar de volgende wedstrijden.

Succes,

De trainers van de D-jeugd.