VEO maatje te klein tegen KCR

Afgelopen zaterdag 17 september trad het keurkorps van VEO thuis op de Groene Zoom aan tegen het sterke KCR uit Ridderkerk.

Coach René Arnoldus had er van tevoren zin in: “Deze wedstrijd moet gewonnen worden, willen we een rol van betekenis spelen in deze poule.”

De eerste 10 minuten gaven hem gelijk: vlot pakte VEO een voorsprong van 4-1 via Daan de Groot, Marije Scheffers en Sylvia Jongenburger (2x).

Toen was het echter aan KCR, waardoor na weer 10 minuten helaas de stand van 4-5 op het scorebord stond, mede doordat VEO bij de stand 4-3 een strafworp miste.

Tot vlak voor rust bleef VEO aanhaken via Bouke van Drunick, Scheffers en Jongenburger. Bij een stand van 7-9 ontging de scheidsrechter een overtreding van KCR en viel typisch de score aan de andere kant: met 7-10 aan de thee en limonade.

Na rust was er snel geen zicht meer op een echte wedstrijd. Met twee tussensprints toverde KCR 8-14 (VEO-goal door De Groot) en 10-18 (Jesper Verschoor en Van Drunick) op het bord en waren de verhouding duidelijk.

Mede door het inbrengen van Dion ten Brummelaar en Melanie Van der Weijden kon VEO nog iets terug doen en werd de eindstand van 16-20 bereikt (De Groot nog 3 x, Sanne Cramer 2 x en Jongenburger).

Arnoldus toonde zich na afloop realistisch en strijdvaardig naar de toekomst:

“KCR is denk ik de ploeg die om het kampioenschap gaat strijden en Veo moet onderaan wegblijven. Als wij het in de 1e helft iets beter uit hadden gespeeld dan hadden we kunnen rusten met minimaal een gelijke stand. Nu loop je de gehele tweede helft achter de feiten aan omdat je met 3 punten achterstand moet beginnen aan de tweede helft en tegen een ploeg als KCR wordt het dan een lastige opgave om dan weer in de buurt te komen. We hebben 2 x 20 minuten goed gespeeld maar dat is niet genoeg om dit soort wedstrijden te winnen tegen zulke tegenstanders. Al met al heb ik een strijdend Veo gezien dat zich in de tweede helft niet naar de slachtbank liet leiden en strijdlust toonde. Persoonlijke fouten moeten eruit en de strafworpen erin dan wordt het in de toekomst een stuk makkelijker voor Veo 1.

Komende zaterdag zijn de dames en heren te bewonderen op het Pomonaplein tegen Achilles, waarna op 1 oktober de thuiswedstrijd tegen Velocitas volgt.