VEO D1 houdt stand, maar wint niet

Op zaterdag 19 november, klokslag 12 uur smiddags, begon de tweede zaalwedstrijd van VEO D1. Ditmaal uit, tegen de D1 van KVS.

Kenai, Inez, Mees, Deborah (V1), Kelt, Sabine, Pepijn en Esther (V2) tegen Finn, Siena, Mike, Tessa, Koen, Puck, Fennik en Bo. De coaches waren naar Twenteland en konden er helaas niet bij zijn. Gelukkig hadden we proffesionele inval-coaching van de ouders van Inez.

De D1 ging matig van start onder de karakteristieke koepel van sporthal “de Blinkert” in Scheveningen. KVS brak al snel 5x door de verdediging en in het VEO aanvalsvak werd niet gescoord. Vlak voor de wissel wist Veo echter nog 1x te scoren en was de stand 5-1 voor KVS. In het tweede kwart ging het stukken beter; de verdediging hield stand, Sabine en Kelt haalde de een na de andere bal eruit en brachten die naar het aanvalsvak dat nog drie keer wist te scoren. De rust werd ingegaan met een 5-4 stand in het voordeel van KVS…. Alles was nog mogelijk!

Omdat te onderstrepen werd al snel na de hervatting gescoord door Esther waardoor VEO op gelijke hoogte kwam met KVS. 5 tegen 5. U begrijpt, toen werd het leuk voor de toeschouwer! “Erop en erover!” werd gezegd op de tribune en het junioren team leek haast te hebben om dat ook te gaan doen. Vaak teveel haast, waardoor de coaches VEO tot rust moesten manen en directere  aanwijzigingen gingen geven. Ook de coaches van KVS (3x) lieten meer van zich horen, er was spanning aan beide kanten.

De werkelijkheid was dat de beide teams elkaar vanaf dat moment in evenwicht wisten te houden en VEO er welliswaar meerdere malen “erop” zat, maar nooit “erover”. Het was een fijne wedstrijd om te zien. Onze D1 speelde goed. Wel jammer dat KVS voorbij de laatste minuut nog 1x wist te scoren waardoor de wedstrijd toch nog verloren werd. Thuis tegen KVS hebben we weer een kans!

Het scoreverloop: