VEO alleen aan kop

Na de overwinning op medekoploper Dindoa plus het gelijke spel van de derde ploeg aan kop, is VEO nu de enige koploper in de eerste klasse D. In een spannende wedstrijd in Ermelo werd het 15-17 voor de Voorburgers.

VEO startte de wedstrijd met Wouter Jansen op de plek van Robin van der Bosch, die tijdens de training geblesseerd was geraakt aan zijn enkel. En VEO startte goed. Na een aanvankelijk gelijk opgaande score kon VEO halverwege de eerste helft uitlopen naar een 2-6 voorsprong. Dindoa, dat als degradant uit de overgangsklasse bij voorbaat al als een sterke tegenstander werd ingeschat, herpakte zich en kwam voor de rust nog wat dichterbij tot 5-7.

En ook in de tweede helft gaf de thuisclub zich niet gewonnen. Met veel strijdlust bleven zij in de wedstrijd en kwamen langzaam maar zeker dichterbij tot het bij 11-11 weer helemaal gelijk stond. Maar juist in de fase die toen volgde bleef VEO kalm en goed verzorgd korfballen. En vooral ook de doelpunten maken op de momenten dat het nodig was. Want snel na de gelijkmaker kwam VEO weer op voorsprong en liep het weer iets verder uit naar 12-14.

Maar nog gaf Dindoa niet op en kwam opnieuw op gelijke hoogte. Toen VEO meteen daarna weer scoorde was het verzet gebroken. VEO liep uit naar 14-17 voordat Dindoa nog scoorde om de eindstand op 15-17 te brengen.

VEO coach Jelle den Dekker was een tevreden man na afloop: “Ik denk dat wij vandaag hebben laten zien dat we de juiste kwaliteit in huis hebben. Elke wedstrijd maken we weer een stapje in de goede richting. En verder is het vooral belangrijk geweest dat wij kalm bleven ook toen het in de 2e helft spannend werd. In het verleden werden op dat soort momenten juist de wedstrijd verloren. En tenslotte denk ik dat we gewonnen hebben omdat we over veel verschillende schijven konden scoren. Letterlijk iedereen heeft daar vandaag aan bijgedragen.”

VEO speelt aanstaande zaterdag een thuiswedstrijd tegen Rheko, dat na dit weekeinde de 2e plek in de stand inneemt. De wedstrijd begint om 15:30 op sportpark Westvliet.