Update van het bestuur

Het einde van het zaalseizoen nadert; voor de meeste ploegen nog 1 wedstrijd en dan gaan we weer naar het veld. In de afgelopen maanden is er een heleboel werk verzet door heel veel leden en hebben we als vereniging enorme stappen gezet; ook op korfbaltechnisch vlak! Vanuit het bestuur zullen we een update geven waar we vinden dat we als VEO nu staan en wat er allemaal gebeurt binnen onze prachtige club.

Met korfbal zijn er enorme stappen gemaakt de afgelopen maanden. VEO 1 heeft de laatste wedstrijden goed korfbal laten zien en heeft behoud nog in eigen hand. Dit betekent wel dat er dan beslissingswedstrijden moeten worden gespeeld, maar met de laatste wedstrijden in gedachte moet dat zeker gaan lukken. Ook VEO 3 heeft de laatste plaats al enige tijd verlaten. Er moet wel gewonnen worden in de laatste wedstrijd tegen directe concurrent Tempo, maar een overwinning is zeker mogelijk. En dan hebben we ook een aantal teams die het zaalseizoen als kampioen kunnen afsluiten. Allereerst is daar VEO 2 dat, bij winst tegen Wageningen 3 (dat al veilig is) promotie naar de reserve Overgangsklasse kan realiseren! Ook VEO 6 ligt nog op titelkoers en kan bij twee overwinningen het kampioenschap vieren. En bij de jeugd zijn er nog kansen voor de B2, D1, E2 en heel misschien de E1.

En als de zaal dan afgelopen is, gaan we naar het veld. En daar staat dan ons nieuwe clubgebouw klaar! De enige onzekerheid die we op dit moment echter wel hebben is de financiering. Zoals eerder aangegeven kan Catch de financiering niet rond krijgen voor het overnemen van ons huidige clubgebouw en ondanks meerdere gesprekken is er nog steeds geen oplossing voor de ontstane situatie. Deze week gaan we weer op gesprek bij de gemeente om verder te praten. We proberen alles geregeld te hebben voor de opening op 21 maart! Wat ons als vereniging zeker helpt is de bakstenen actie, dus koop of verkoop bakstenen voor de club! En dat gaat de laatste week al lekker hard!

De afgelopen maanden zijn we met een aantal leden druk bezig geweest om van de opening een groots feest te maken. Het programma staat en alle leden worden op deze dag verwacht zodat we met elkaar het clubgebouw en ons jubileumjaar kunnen inluiden! Het programma voor de dag ziet er als volgt uit:

13.00-15.00 uur  Jeugdactiviteit (van Kangoeroes tot en met teams D, E en F) met vriendjes en vriendinnetjes

15.00 uur             Formele opening door Wethouder(s) van Sport en voorzitter C.K.V. V.E.O.

15.00-16.30 uur   Receptie

15.30-17.00 uur   Jeugdactiviteit (teams A, B en C), beter bekend als de Jecko games!

17.00-19.00 uur   Buffet

19.00-22.00 uur   Verrassings activiteit

22.00-……..  uur    Feest met welbekende SkiHut DJ! (leeftijd vanaf 16 jaar)

Er volgt nog via de mail een officiële uitnodiging en voor het eten kun je je via de deze link opgeven. Mocht je binnenkort tijd hebben, rijd dan eens langs het veld om te zien hoe mooi het nieuwe clubgebouw naast de velden en kleedkamers ligt.

De laatste jaren is de sportwereld in het nieuws gekomen door misbruik van kinderen door coaches. In het voetbal, zwemmen, korfbal en recentelijk hockey zijn er incidenten geweest. Vanuit de sportbonden wordt er aan de verenigingen gevraagd om beleid te ontwikkelen en in te voeren die dergelijke incidenten trachten te voorkomen. Een VOG is daar een onderdeel van. Binnen het bestuur hebben wij dit besproken en denken dat een VOG een goed middel is, maar dat er meer moet gebeuren dan alleen een verklaring opvragen. We gaan in de komende maanden bepalen wat ons beleid wordt en hoe we dit binnen VEO gaan invoeren. We zijn het met elkaar eens dat een sportclub, en in ons geval dus VEO, een omgeving moet zijn waar kinderen vrij en veilig moeten kunnen sporten. We hebben al met een tweetal ouders gesproken die ons zouden willen helpen, maar mochten er nog meer ouders en/of leden zijn die betrokken willen worden, dan kunnen zij zich wenden tot Krista Roon of ondergetekende.

Tenslotte nog een aantal onderwerpen waar we als bestuur de afgelopen tijd mee bezig zijn geweest:

• Op dit moment lopen de gesprekken met de technische staf van de selectie of wij nog een jaar met elkaar door gaan of niet;
  • We hebben als platform Westvliet de sportdagen naar ons sportpark gehaald. Dit betekent dat er in dit lopende schooljaar zo’n 3500 lagere schoolkinderen naar ons sportpark komen om te sporten;
  • Het eindfeest vindt op 13 juni plaats;
  • We zijn begonnen om ledenwerving structureel binnen onze vereniging in te regelen;
  • Er is een start gemaakt met het technisch beleidsplan voor de komende vijf jaar;
  • Delen van de oude inventaris van ons clubgebouw zijn we aan het verkopen. Mocht je interesse hebben, meldt je dan bij Remco Breedveld;
  • De verwachting is dat we met de nieuwe kleding in het nieuwe seizoen gaan spelen.

Als VEO zetten we enorme stappen als vereniging en gebeurt er een hoop wat niet altijd direct zichtbaar is. Als bestuur zijn we enorm trots op wat wij als vereniging met elkaar, elke keer weer, bereiken. Hopelijk zijn jullie dat ook en stralen we met elkaar uit wat voor prachtige club VEO is!

Namens het bestuur,

Jan Jaap van Leusden