Regelmatige zege van VEO op Regio’72

In hun jacht op de titel in 1e klasse had VEO slechts in het eerste kwart van de wedstrijd moeite met Regio ’72. Na een aanvankelijke achterstand nam VEO het heft over en won verdiend met 18-14.

VEO  startte deze wedstrijd voor het eerst in lange tijd weer met David Nanusevski in de basis, die terugkeerde van een schouder blessure. De Voorburgers begonnen op zich goed aan de wedstrijd, maar de inzet en energie leidden in eerste instantie niet tot doelpunten. Tegenstander Regio ’72, uit Vaassen, schoot in die beginfase wel met scherp en nam onverwacht een 2-5 voorsprong.

Maar de koploper raakte niet in paniek. VEO bleef rustig spelen en de opdrachten uitvoeren en kwam terug in de wedstrijd. Bij 5-6 werd het allemaal wat ingewikkeld omdat de scheidsrechter vergat op het juiste moment van vak te wisselen, maar toen dat bij 6-6 weer was opgelost, was VEO meteen ook los. De thuisclub liep door naar een 10-6 voorsprong bij rust.

Na de pauze veranderde er niet veel aan de wedstrijd. VEO bleef de controle houden, maar Regio’72 weigerde om zich te laten slachtofferen en bleef keurig bij in de score. Het verschil bleef steeds rond de 4 goals verschil en de 18-14 was daarmee een logische.

Voor VEO wachten er nu twee belangrijke wedstrijden in de race om de titel. Volgende week moet er gewonnen worden van NKC’51 in Nijverdal en na twee weken rust volgt dan thuis de waarschijnlijk beslissende wedstrijd tegen concurrent Dindoa.