Nabeschouwing zaal + dankwoord van de selectie

Na enkele magere jaren waar het vlaggenschip van VEO in de onderste regionen van de eerste klasse speelde, is er dit seizoen korte metten gemaakt alle statistieken van toen. Een prachtig zaalseizoen werd bekroond met een tweede plek en het als toetje het bereiken van de kwartfinale in de beker na uitschakeling van de titelhouder en overgangsklassers Nieuwerkerk en HKV/Ons Eibernest. We hebben ons mooie clubje op de kaart gezet in de regio. Hieronder zie je de verbluffende resultaten in een overzicht.

Seizoen 2015/2016 2016/2017
14 wedstrijden 14 wedstrijden
Winst 1x 9x
Gelijk 2x 2x
Verlies 10x 3x
gem goals voor p/w 19 20
gem goals tegen p/w 22 19

Statistieken zeggen natuurlijk niet alles. Er zijn meerdere factoren waardoor een kentering in de prestatiecurve kan plaatsvinden. Nieuwe spelers en nieuwe begeleiding betekent vaak een nieuw elan. Een laag aantal blessures is ook een belangrijke factor. Het belangrijkste is dat het team laat zien dat er de wil is om elke week te vechten, energie te brengen en de mensen op de tribune iets terug te geven. Je merkt dat VEO leeft. Als groep zijn wij hier enorm dankbaar voor.

Wij willen een aantal personen in het bijzonder bedanken.

• Jan Scheffers (week in, week uit de man achter de pen. Vermakelijke verslagen. Jaja, zelfs in Enschede is familie Scheffers aanwezig)
  • Cuno Zoutenbier (formidabel speaker vanaf het eerst uur. Wat een stem hè mensen.)
  • Chris Verschoor (vastleggen van de thuiswedstrijden op camera)
  • Esther Boogert (begeleiding van het team van de week bij thuiswedstrijden. Volgend jaar in het veld Es?)

En tot slot.

De Blue Tigers en alle overige (niet-) leden met een VEO hart. Mede dankzij jullie kunnen wij het maximale uit ons zelf halen. Met veelal hoogtepunten als gevolg waar je nu nog kippenvel van krijgt. In de Zuid – Holland cup Nieuwerkerk, Eibernest en PKC thuis in een bomvol Esssesteijn waar de ploeg tot grote hoogte kon stijgen, met in de competitie DOS (W) als slotakkoord. En zoveel meer. Mooie momenten, mooie herinneringen. Enorm bedankt.

Op het veld staat er een pittige, maar wederom een mooie uitdaging te wachten. Met overgangsklasse ploegen Achilles en KCR zal er weer alles uit de kast moeten worden gehaald wil de ploeg aan eind van de streep bovenaan staan. De vooruitzichten zijn vooralsnog positief, kijkend naar eerste seizoenshelft veld en gehele zaalseizoen. Wel zullen er 3 punten moeten worden ingehaald op KCR. Een hels karwei, maar zeker niet onmogelijk.

7 wedstrijden, 7 finales. Wij hopen op zeker jullie steun. En misschien…. Heel misschien kunnen we een mooi feestje vieren aan het eind van rit.

Met als eerste wedstrijd op 1 April (dit is geen grap) om

15:30 uur: VEO 1 – Rapid 1