Korfbal Zichtbaar Sportief – ambassadeurs gezocht!

Wellicht heb je al eens gehoord van het gedachtengoed Korfbal Zichtbaar Sportief. Het gedachtengoed dat het feit dat korfbal ‘fair’, sociaal en sportief is, iets is om trots op te zijn en vooral zoveel mogelijk zichtbaar gemaakt zou moeten worden. Het is tenslotte de kracht van korfbal!

Die zichtbaarheid willen we samen met verenigingsambassadeurs gaan bewerkstelligen. Zij worden ingezet om te werken aan een veilige, sociale en sportieve korfbalvereniging.

Zij verspreiden deze boodschap binnen de vereniging en zorgen voor voldoende draagvlak bij de leden, ouders en andere betrokkenen. Korfbal Zichtbaar Sportief moet de sportieve waarden en krachten van korfbal versterken, zowel intern als extern. Wat daarbij de aanpak wordt, zal met hun ervaringen, inbreng en inzet vorm gaan krijgen. Als vertegenwoordigers van de vereniging weten zij namelijk het best wat er leeft en waar binnen hun club behoefte aan is.

Die ambassadeurs bestaan nog niet, die gaan we vanaf vrijdag 23 januari werven. Friso Boode, Marjolijn Kroon, Mick Snel en Suzanne Struik staan op als ambassadeur vanuit Oranje.

Zij roepen jou op om net als zij ambassadeur Korfbal Zichtbaar Sportief te worden. We hopen natuurlijk dat velen hun enthousiasme delen en zich uiterlijk 6 maart bij ons aanmelden.

Samen met hen gaan we aan de slag om ervoor te zorgen dat alle korfballers zich thuis voelen bij onze club en in een veilige en prettige omgeving kunnen (blijven) sporten.

De ambassadeurs ontvangen een toolkit die ze kan helpen het thema te laten leven in de vereniging. Maar belangrijker nog, zijn de bijeenkomsten die georganiseerd zullen worden om kennis en ervaring met elkaar uit te wisselen om te komen tot een effectieve aanpak op maat. Elke vereniging en elke korfballer heeft tenslotte zijn eigen wensen en mogelijkheden.

Wil jij ook ambassadeur zijn? Houd dan Facebook en Twitter in de gaten voor de boodschap van een van de bovengenoemde internationals.

Deel deze berichten via de VEO-website, Facebook of Twitter van onze vereniging en motiveer ook andere korfballers om onze sport te promoten.

Kun je niet langer wachten en wil je je nu al aanmelden? Stuur dan direct je gegevens en een korte motivatie aan communicatie@knkv.nl!

Namens VEO alvast bedankt!