Goede seizoenstart van VEO

De korfballers van VEO begonnen het nieuwe seizoen overtuigend met een ruime overwinning op HKC uit Utrecht. In de laatste wedstrijd op het oude kunstgrasveld werd een regelmatige 14-7 overwinning behaald.

In de wetenschap dat de nieuwe kunstgrasvelden van VEO bijna gereed zijn, maar nog niet formeel opgeleverd, werd de competitie opening nog op het oude veld gespeeld. Voor VEO maakte dat weinig uit. Het team van Jelle den Dekker, dat ten opzichte van vorig seizoen weinig aanpassingen kende, vertrok scherp uit de startblokken en zette vanaf het begin HKC onder druk. De gasten kregen via een vrije worp wel de eerst goede kans, maar toen die gemist werd, was het VEO dat het initiatief nam en in de eerste helft ook niet meer weg gaf. Pas bij 5-0 konden de gasten voor het eerst tegen scoren. De ruststand van 8-2 was niet geflatteerd en VEO kon hooguit verweten worden dat het op sommige moment nog wat slordig was.

Ook coach Jelle den Dekker keek tevreden terig: “We speelden goed in die periode en konden steeds goed druk houden waardoor we veel ballen van hen onderschepten. We hadden misschien alleen nog wat meer moeten scoren ”.

In de tweede helft viel er minder te genieten aan de Westvlietweg. HKC kwam eerst terug tot 8-4 maar toen VEO daarna weer twee maal scoorde was eigenlijk in een vroeg stadium de wedstrijd al beslist. Alleen werd het spel minder nauwkeurig dan voor rust. Het was rommelig en de scheidsrechter moest enkele malen optreden bij potentiele onvriendelijkheden.

Bijzonder ongelukkig was de invalbeurt van Bobby Doorduyn. Minder dan een minuut nadat hij in het veld was gekomen voor Michiel Kimmel kwam hij in botsing met de scheidsrechter en moest met een geblesseerde enkel het veld weer verlaten. Remi Hartgens speelde voor hem de wedstrijd uit.
Het maakte allemaal weinig meer uit en zonder in gevaar te komen kon een 15-8 overwinning in de boeken worden bijgeschreven. Een goede start van de Voorburgers in jaar waar de ambities zeker zijn om bovenin mee te draaien.