Junioren halen ’alcoholdiploma’ voor VEO

Omdat wij in ons clubgebouw ook alcoholhoudende dranken schenken, moet VEO voldoen aan de Drank- en Horecawet.

Een van de belangrijkste doelen van de Drank- en Horecawet is minder alcoholgebruik door jongeren. Een doelgroep waar wij als korfbalvereniging ook volop mee te maken hebben. NOCNSF ondersteunt het beleid om drinken onder de 18 tegen te gaan. VEO ondersteunt deze doelstelling ook en heeft dit vastgelegd in een bestuurdersreglement. Belangrijke aspecten die in dit reglement zijn vastgesteld, zijn onder andere dat we geen alcoholhoudende dranken verkopen aan jongeren onder de 18 jaar en dat onze barvrijwilligers de Instructie Verantwoord Alcoholschenken hebben gevolgd.

In de tweede helft van het veldseizoen hebben de volgende junioren de Instructie Verantwoord Alcoholschenken met succes afgelegd: Hristo Dest, Sannah Goedhart, Jada de Graaff, Richard Groenendijk, Sascha van Hoorn, Anne Koot, Robin Kuijpers, Birgit Moerkerken, Timo Steinz, Claartje Verschoor en Puck Verschoor.

Van harte gefeliciteerd allemaal! En namens het bestuur bedankt voor jullie inspanning om naast school en sport en werk dit ‘diploma’ te halen.

Rosemarie Wijnands