Beoordelaars en scheidsrechters verdienen geld voor VEO

Elk jaar is VEO verplicht een aantal wedstrijden te fluiten en te beoordelen voor de bond. De hoeveelheid is bepaald in de zogenaamde ROMP-regeling. Voor geïnteresseerden, hier de uitleg ervan: http://www.knkv.nl/userfiles/Rompregeling_Arbitrage_2013-2014.pdf

Elk jaar zijn wij verplicht een aantal wedstrijden te fluiten of te beoordelen. Voldoen we niet aan die verplichting, dan levert dit een boete op van 30 euro per wedstrijd. Fluiten we meer dan de benodigde hoeveelheid, dan levert dit een bonus op van 23 euro. (daar zit wel een maximum aan)

Veo heeft al enige jaren profijt van een paar vrijwilligers die wekelijks fluiten of beoordelen, te weten Mark van der Weijden, Patrick Fuchs, Timothy de Graaf, Bouke Velzen en o.g. Daarbij zijn er leden die incidenteel beoordelen of fluiten, zoals Jan Scheffers en Jeroen Breeschoten.

Dit jaar hebben we met deze groep een positief saldo van 749 euro verdiend! Een mooi bedrag, en ik wil iedereen die hierboven genoemd is, evenals de andere leden van de scheidsrechterscommissie, hier voor bedanken!

Volgend jaar zullen we ook weer wedstrijden moeten fluiten en beoordelen. Mogelijk meer dan dit jaar (is afhankelijk van het aantal teams op hoger niveau), dus ieder jaar zijn we sterk afhankelijk van deze vrijwilligers. Wil je ook een steentje bijdragen door te beoordelen of te fluiten (ook incidenteel!) , stuur mij eens een mailtje en we maken een afspraak om te kijken hoe we VEO kunnen helpen binnen jouw wensen hoeveel tijd je te besteden hebt, of welke ambities je hebt. Daarmee kun jij ook een bijdrage doen om volgend jaar weer een mooi positief resultaat te halen uit de ROMP-regeling.

Geplaatst

Tags:

Eén reactie op “Beoordelaars en scheidsrechters verdienen geld voor VEO”

1. Cuno avatar
    Cuno